Колела от Blickle
Колелата се състоят от работна повърхнина/бандаж, джанта и лагер. В зависимост от свойствата на материала те имат различна товароносимост, съпротивление при търкаляне и лекота на движение.
При избора на колела трябва да се спазват следните критерии:
- Товароносимост
- Материал на работната повърхнина
- Ø на колелата, съпротивление при потегляне и търкаляне
- Вид лагер
- Влияние на околната среда, температура, химични вещества и корозия
Материали на работните повърхнини на колелата
В обширния си асортимент фирма Blickle Räder+Rollen предлага много голям избор от различни типове колела. Различават се следните видове работна повърхнина:1. Колела с гумена работна повърхнина
стандартна плътна гума, термопластичен еластомер (TPE), мека гума/двукомпонентна плътна гума, еластична плътна гума, пневматичен гумен бандаж, супер еластична плътна гума
2. Колела с полиуретанова работна повърхнина
термопластичен полиуретан, Blickle Softhane®, Blickle Besthane®, Blickle Besthane® Soft, Blickle Extrathane®
3. Колела от пластмаса
полиамид 6, лят полиамид, полипропилен, фенолна смола
4. Колела от метал
чугун, стомана
Към избор на колела с помощта на функцията намиране на продукт
Към избор на колела от асортимента
Изчисляване на товароносимостта на колелата
За да се изчисли товароносимостта е необходимо да са известни собственото тегло на транспортното средство, максималния допълнителен товар и броя на носещите колела. Необходимата товароносимост се изчислява както следва:
T = товароносимост на всяко колело
E = собствено тегло на транспортното средство
Z = максимален допълнителен товар
n = брой на носещите колела
S = коефициент на безопасност
Коефициентът на безопасност S отчита отклоненията от стандартните условия на приложение на колелата (гладък под, пешеходна скорост, равномерно разпределение на натоварването, движение по права, температура на околната среда от +15° C до +28° C). Коефициентът на безопасност, както и скоростта, зависят значително от съотношението между Ø на колелата и височината на препятствието. Колкото по-голямо е отклонението от стандартните условия на приложение, толкова по-голям коефициент S трябва се избере.
Различават се четири вида стандартни условия на приложение:
Ръчно транспортиране на закрито:
(височина на препятствието < 5% от Ø на колелото): коефициент на безопасност: 1,0 до 1,5
Ръчно транспортиране на открито:
(височина на препятствието > 5% от Ø на колелото): коефициент на безопасност: 1,5 до 2,2
Моторизирано транспортиране на закрито:
(височина на препятствието < 5% от Ø на колелото): коефициент на безопасност: 1,4 до 2,0
Моторизирано транспортиране на открито:
коефициент на безопасност: 2,0 до 3,0
При колелата със сачмен лагер е възможно постигане на скорост над 4 км/ч при същевременно редуциране на товароносимостта. Ако дадено колело или дадена фиксирана ролка е изложено/а предимно на статично натоварване, може да се изхожда от увеличена с до 25% товароносимост. При продължително време на престой под голям товар трябва да се има предвид риска от деформация на работната повърхнина на колелото.
Информация за:
колела с висока товароносимост
пластмасови колела
колела с реборд
задвижващи колела
Колела - полезни връзки:
Съветник относно колела и ролкиНамиране на продукт
Асортимент